אם אתה מתמודד עם קשיים בשמירת העיניים, אם האינטרנט הפך עבורך מכלי עבודה יעיל לזירת מלחמה משפילה וכואבת,
אם אתה מוצא את עצמך נלחם ונאבק בכל הכח על שמירת הברית אך נופל שוב ושוב,
אם המונחים התמכרות, אובססיה, חיים כפולים מוכרים לך או לא לגמרי זרים לך ו… אתה מעוניין לצאת לחיים חדשים באמת, הנך מוזמן להצטרף

לסדנת 'מתמודדים. נכון.'

מתחברים.חיים. באחריות.

במסגרת סדנה זו תערוך הכרות מקיפה עם כוחות הנפש ועולם הרגש הפנימי שלך, תגלה את התשובות לכל השאלות הכמוסות שלא העזת לשאול, תלמד את סודות 'מערכת ההפעלה' שלך – ותדע כיצד להשפיע עליה, תבין את שלל התהליכים הנפשיים שעוברים עליך – ותלמד איך לנהל ולשנות אותם, ותקבל את הכלים המקצועיים המסודרים והמוכחים ביותר להתמודד עם הקשיים הללו.
והכי חשוב! הכל בצורה הכי מעשית עם הדרכות מפורטות יסודיות ומקיפות.

מה כוללת הסדנה?

מסע קבוצתי

6 שבועות במפגשי זום + שו"ת + שיעורי בית + השתתפות בקבוצות למידה תירגול ושיתוף

icon_homework

עבודה מעשית

3 שבועות נוספים של עבודה מעשית ופעילות קבוצתית מודרכת

icon_sikum

כנס סיכום וסיום

הרצאה + שו"ת + סימפוזיון ועוד תוכניות

והאמת היא שיש עוד כמה תוכניות שאנחנו עובדים עליהם ובודקים היתכנות בימים אלו.

לתשומת לב!   
עמוד זה, המיועד לתצוגה עבור המתנדבים לסדנה
הוא העתק של הדף המקורי (המיועד לנרשמים לסדנה) 
על כן כפתורי הרישום (מלבד כפתור הוואצאפ) אינם פעילים.

"הידע העצום הזה שינה לי את החיים. מילד מסכן ואומלל - הפכתי לאדם חזק, בוגר, שמח ואהוב. קיבלתי מחדש את השליטה על החיים שלי. האנשים שסביבי לא מצליחים להבין איך זה קרה. אושר, פשוט אושר!!...."
בועת דיבור
אריאל
בן 16, מעלות

למי מיועדת הסדנה הזו?

ואולי גם: למי הסדנא לא מיועדת?

הסדנה מיועדת למדריכים בתנועות הנוער, לצעירים שסוגיות אלו מעניינות אותם ורוצים להחכים, לכאלה שרוצים לסייע לחברים שלהם, וכמובן, הכי חשוב, למי שמתמודד בעצמו עם קשיים בשמירת הברית, שמירת העיניים ונפילות באינטרנט וכו' ורוצה מאוד להתקדם ומוכן להשקיע!

אבל, וזה חשוב!

מדובר כאן במסע רציני, אומנם חוויתי ומרתק, אבל זה מסע! וזה דורש השקעה משמעותית, וזה בהחלט מיועד למי שממש רציני, למי שבאמת מעוניין לעשות שינוי משמעותי בחייו.

אפשר כמובן להצטרף לסדנה הזו לא כמסע אלא כסדרת הרצאות אך התועלת כמובן תהיה בהתאם.

 

 

ניסיתי כבר המון דברים, שמעתי שיעורים, קראתי חומרים, מה יש לכם לחדש לי?

ושאלות דומות נוספות: 

  • מה בעצם יש אצלכם שאין במקומות אחרים?
  • האם זה עוד מאותם דברי חיזוק והדרכה ששומעים במקומות רבים – בספרים, במאמרים, בהרצאות ברשת, ביו-טיוב, בעלוני השבת וכדו'?

ובכן, קודם כל חשוב לציין שהרבה מאוד מהדברים שמתפרסמים הם תכנים טובים וחשובים ונכתבו על ידי תלמידי חכמים ואנשי מקצוע מעולים,

אבל – וזה חשוב שתדע!
סביר להניח שהדברים שתשמע בסדנה יהיו חדשים לך, לחלוטין, ברובם אם לא בכולם. הן בחלק העיוני שבו עוסקים בהבנה ובהעמקה בכוחות הנפש, והן בחלק המעשי (שמתלווה וצמוד כל העת לחלק העיוני).
לא מדובר כאן על דברי חיזוק ועצות להתמודדות קלה יותר, אלא על משהו אחר לחלוטין.
מדובר כאן בשפה אחרת לגמרי, בצורת חשיבה אחרת לגמרי ובגישה שונה לחלוטין. 
מדובר כאן על לימוד מעמיק של כלל המערכות הרגשיות והנפשיות הקשורות להתמודדויות הללו – כך שתבין הכל ותדע איך מתמודדים.

ויותר מזה:
המטרה היא לא רק שתשמע ותיישם, ולא רק 'לתת לך כלים' להתמודד, אלא שעם הזמן תהפוך ליצירתי ותדע להשתמש בכלים הללו וגם לפתח ולהרחיב אותם לבד בכוחות עצמך!

השאלה הזו טובה מאוד! והיות והיא נשאלה אין ספור פעמים פשוט נענה לך מהניסיון של אחרים.

הסדנה לא עוסקת בהעצמה בעידוד או בתמיכה, וגם לא בנויה על טיפים או דברי חיזוק (שאלו כמובן דברים חשובים מאוד, אבל כתוספת, לא כדבר העיקרי שעליו מבוססת ההתמודדות) אלא מדובר במסע עמוק מקיף ומודרך להכרת המערכות הרגשיות והנפשיות המשפיעות על ההתמודדות הספציפית הזו! יחד עם הדרכות מעשיות כיצד לנווט ולמצוא את דרכך האישית בתוך המבוך הגדול הזה.

תדמיין אדם שאיבד את דרכו לביתו, והוא עומד, באישון ליל, בלב יער סבוך חשוך ומפחיד, כאשר מטפחת עבה קשורה על עיניו, וכעת הוא נדרש להתחיל לרוץ….
אז נכון שעם הרבה זריקות עידוד, החדרת מוטיבציה ותמיכה רבה ייתכן שינסה לעשות את זה, אבל אף אחד לא יתפלא אם לאחר שיפול שוב ושוב הוא יתייאש לבסוף ואז שום דבר חיזוק כבר לא יעזור.

אבל יש אופציה אחרת.
להוריד לו את המטפחת הקשורה על עיניו, לתת לו ביד אחת פנס רב עוצמה וביד השניה מפה מפורטת וברורה, ולסייע לו ללכת לאט לאט עד שיצליח למצוא את דרך היציאה מן היער.
זה מה שעושים בסדנה.
זה במפורש משהו אחר לגמרי.

ו/או האם אהיה חייב להדליק את המצלמה בזום?

החשש בהחלט מובן – ונערכנו גם בשביל זה, אבל לפני שנסביר, כדאי שתדע שעצם הנוכחות שלך בסדנה ממש לא מעידה ומכריזה על היותך מתמודד עם קשיים אלו, היות ולא מעט מהמצטרפים מבקשים ללמוד את הנושא כדי להעשיר את הידע שלהם ולא בהכרח בגלל שמתמודדים עם הקושי, חלק מכובד אחר מעוניין להבין ולדעת לא עבור עצמם אלא עבור אחרים כגון מדריכים עבוד החניכים שלהם בתנועות הנוער הפונים אליהם לקבל עזרה והכוונה וכדו'.  ויש גם כאלו שכבר בגיל צעיר שוקלים את עתידם בתחום החינוך / הטיפול הנפשי (תתפלא, אבל יש המונים כאלו, אתה חי בדור מקסים שהשאיפה לעזור ולתמוך ולסייע לאחרים קיימת כבר בגיל מוקדם) וממילא רוצים לרכוש את הידע הזה כחלק מתהליך למידה שאולי בעתיד יסייע להם, כך שהנוכחות שלך לחלוטין לא מעידה על מצבך האישי, ממש כשם שנוכחות של אחרים היא לא בהכרח מחמת היותם מתמודדים אלא מחמת הרצון ללמוד ולהעשיר את עצמם ו/או לסייע לאחרים.


ובכל אופן….?

אם למרות זאת זה אתה חושש,
אל דאגה,
יש לנו פתרון בעבורך,
ותוכל לבחור בין שתי אופציות התחברות לזום ולסדנה:

הראשונה שהיא כמובן המועדפת והמומלצת ביותר: הצטרפות רגילה וסטנדרטית, שבה כולם רואים את כולם – וכך תרוויח כמובן גם את האפקט 'הסדנאי' של השיעורים הללו, כלומר בהתחברות כזו תוכל לשאול לשאלות, להצטרף לקבוצות למידה ותרגול ותוכל ליטול חלק בכל פעילות נוספת במידה ותהיה, ולמעשה להיות חלק משמעותי ובלתי נפרד מהקבוצה – לתרום ולהיתרם ממנה.

השניה שהיא בהחלט אפשרית אך פחות מומלצת: להצטרף ולהתחבר להרצאות בזום באופן שאף אחד, מלבד המרצה, לא יוכל לראות שאתה מחובר, ואף אחד מלבד המרצה, לא יוכל לדעת שאתה נוכח.

במידה ותבחר באופציה השניה
חשוב שתדע מראש שני דברים:

  1. בצורת חיבור זו, התועלת שתהיה לך ממפגשים אלו אומנם בהחלט תהיה גדולה ומשמעותית בעבורך וכמו בכל סדרת הרצאות סטנדרטית ורגילה, אך את האפקט 'הסדנאי' של ההרצאות אתה תחמיץ – היות והמרכיב המרכזי של הסדנה, כמו בכל סדנה, הוא להיות חלק מהקבוצה על מנת לתרום ולהיתרם, וזה כמובן מחייב להיחשף.
  2. גם אם אתה בוחר באופציה השניה, תצטרך, כמו כולם, להפעיל את המצלמה לאורך כל המפגשים כדי שלכל הפחות המרצה עצמו יוכל לראות אותך, כך שאומנם בכל אופן תהיה רמה מסויימת של חשיפה, אך היא תהיה מינימאלית ביותר.

ההסבר לזה הוא – שאותם משתתפים שאין להם בעיה להיחשף עדיין חייבים לחוש בטוחים ומוגנים שהם נמצאים בחברת אנשים ראויים שהם יכולים לדבר בנוכחותם בחופשיות, ובנקודה זו הם רוצים לסמוך על המרצה שרואה את כולם.

מעבר לדברים המוזכרים בתשובות הקודמות ונוגעים גם לשאלה זו,
חשוב להוסיף את העובדה שמדובר בשיעורים מסודרים ובנויים באופן כרונולוגי + היותך חלק מקבוצה + הדרכות מעשיות + שיעורי בית ועוד כמה כמה דברים חשובים שנמצאים כרגע בשלבי התכנון – שיסייעו לך, אי"ה, לעבור את התהליך ביתר קלות ולצאת ולשנות את החיים שלך.
נכון, לא מדובר בטיפול פרונטאלי בארבע עיניים ובקליניקה מסודרת, אבל המצב כיום לא באמת מאפשר את הפריבילגיה האופטימלית של לעבוד ולסייע באופן אישי לכל אחד ואחד,
ועל כן מטרת סדנה זו, על תכניה ותוכניותיה, לתת את המקסימום שניתן שיהיה הכי קרוב לטיפול אישי פרטני.

כמה מילים על המנחה ועל הסדנה

הרב מרדכי שפרלינג

הסדנה תועבר על ידי הרב מרדכי שפרלינג, שהינו איש חינוך ותיק ומוערך מאוד ומעבר להיותו ת"ח גדול הוא גם מנחה סדנאות ומרצה בכיר.

במקביל הרב שפרלינג עוסק גם בטיפול רגשי בתחומים רבים אולם נחשב מומחה בקנה מידה עולמי בארבעה תחומים עקריים אשר יש בהם מכנים משותפים רבים: זוגיות, ענייני הקדושה ושמירת הברית, נטיות הפוכות והתמכרויות.  

מסר סדרות ארוכות ברחבי הארץ בסוגיות עמוקות וסבוכות בכוחות הנפש לתלמידי חכמים ולאנשי חינוך והוראה – כמו גם לאנשי מקצוע בכירים בתחום הנפש והטיפול הפסיכולוגי.

תכני סדנה זו הם למעשה חלק מתוך סדרת הרצאות ארוכה ומקצועית שנמסרה פעמים רבות לאנשי מקצוע ולאנשי חינוך על מנת להדריכם בנבכי סוגיות סבוכות אלו וכדי לתת להם כלים מעשיים שיהיו בידם בעת הצורך – וכעת עברו עיבוד מחדש על מנת להתאימם באופן ממוקד למשתתפי סדנה זו.

אז בוא נסכם:

מסע חוויתי ומרתק  בן 6 מפגשים של שעה וחצי
+ שאלות ותשובות
+ שיעורי בית + עבודה מעשית + קבוצות למידה ותרגול  + כנסי למידה וריענון.

איפה?

איפה?

בזום! מהמחשב הביתי שלך!

מתי?

מתי?

בימי רביעי
בשעה 20:00 בדיוק

כמה עולה הסדנה?

כמה?

עלות ההשתתפות בסדנה היא
300 ש"ח

על תאריך הפתיחה תבוא הודעה בקרוב, אי"ה.

 

"הרגשתי כאילו מושיטים לי יד - ופשוט מעבירים אותי למקום חדש. כמו גלגל הצלה. הכל בצורה כל כך מעשית מסודרת ברורה, הכל הפך פתאום כל כך הגיוני ומובן - וממילא ניתן ליישום בשטח!"
בועת דיבור
איתן
בן 20, בית אל

התלבטות זה דבר חשוב ומוערך, וחשוב לנו שתהיה רגוע. אספנו בעבורך כמה שאלות חשובות שנשאלו בעבר ויתכן שיענינו אותך!

למעשה רבים שואלים את השאלה הזו והתשובה היא: כן בהחלט.
זה בדיוק המקום לשאול ולברר,
סדנה זו בנויה, בין השאר, על מאות שאלות קשות ומאתגרות במיוחד, שנשאלו בנושאים אלו במשך שנים רבות.
ישנם מתמודדים רבים שנמנעים מלשאול שאלות מחשש שמא השאלה שלהם כל כך מסובכת עד שחלילה לא תהיה עליה תשובה – אזי ראשית לכל אנחנו מעודדים לשאול כל שאלה שעולה בדעתך!!  ושנית: אנחנו מבטיחים לעשות כל מאמץ על מנת שלא תשאר עם שום שאלה בלי שתקבל עליה תשובה ברורה שתניח את דעתך.

הכל כמובן בכפוף לעובדה הפשוטה שהאפשרויות הטכניות הן לא בלתי מוגבלות, אבל למרות זאת, כאמור, אנחנו מצידינו, נעשה את כל ההשתדלות לענות לך על הכל ובמהלך הסדנה נעמיד לרשותך כמה וכמה הזדמנויות לשאול, ובכמה פורמטים, ובצורה אנונימית או גלויה וכדו'.

אנחנו בהחלט סבורים שכן.
אומנם מדובר בנושאים חשובים ועמוקים – אך הם יועברו למשתתפים בצורה שווה לכל נפש.  

תכני הסדנה הזו נאמרו, קרוב לוודאי, כבר מאות פעמים, הן לת"ח גדולים, הן לאנשי מקצוע בכירים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מחנכים ועוד) והן לבני נוער – כחלק מסדרת הרצאות או כחלק מתהליך טיפולי, ועם השנים נצבר הניסיון כיצד לקחת את החומר המורכב הזה ולעבד ולהנגיש אותו בצורה מובנת ומעניינת לכל גיל. 

בנוסף אנחנו עושים כל מאמץ שתוכל להפיק את המירב התועלת על ידי הוספת חומרי עזר כגון מצגות וכדו'

ומ"מ, הסדנה בנויה בצורה כזו שגם אם בסופו של דבר לא היה לך את הזמן או את היכולת לפעול ולממש את העבודה המעשית ואת שיעורי הבית  – עדיין הידע כשלעצמו הוא קריטי ומשמעותי מאוד גם להמשך החיים ולתחומים נוספים בחייך, ואולי בעתיד, כשתחוש שאתה יכול ופנוי להתמודדות בפועל תוכל לעשות בו שימוש מעשי בכוחות עצמך, או להצטרף לסדנה אחרת בהמשך ולקחת בה חלק פעיל.

אלא שזה תלוי בעוד שני דברים, האם אכן תשתף פעולה והיכן אתה נמצא מבחינת רמת ההתמודדות שלך.

טוב ששאלת, כי זו שאלה חשובה מאוד!

אולי נגדיר את זה בצורה קצת אחרת.

ככל הנראה בסוף הסדנה אתה תהיה במקום אחר לחלוטין. מקום גבוה הרבה יותר, קל, משוחרר, נעים ושמח הרבה יותר.

האם תהיה משוחרר לחלוטין? – לשם אנחנו חותרים, ובהחלט ייתכן שכן,
אלא שלצורך כך נרחיב מעט: 

אנחנו מצדינו עושים ונעשה את כל המאמצים לסייע לך, הן בהבאת התכנים בצורה הטובה והמקצועית ביותר (דברים שהוכחו אין ספור פעמים כבר בעבר – ובכל יום ויום יש סיפורי הצלחה נוספים ומרגשים) והן במסגרת שאנחנו מיצרים עבורך ובאפשרויות שאנחנו מעמידים בשבילך כדי שתוכל להתקדם,

אבל, וזה חשוב לזכור:

  1. המסע הזה, בסופו של דבר, הוא שלך! ההתמדה הרצינות וההשקעה תלויה בך! ועם כל זאת – אתה לא לבד! אנחנו כאן כדי לסייע לך וכדי להקל מעליך לעבור אותו בשלום, אבל מה שלא תלוי בנו לא נוכל להבטיח.
  2. ההתקדמות שלך תלויה גם מהמקום שבו אתה נמצא כעת. קרוב לוודאי שהתועלת שתהיה למי שנכשל באופן נדיר לא תהיה דומה למי שמגדיר את עצמו כמכור.

אדרבה ואדרבה! שווה עד מאוד.

כאמור, התכנים שבסדנה הם למעשה חלקים מטיפול פרטני שעובד והותאם במיוחד להרצאות וסדנאות לציבור הרחב.

אז נכון, שמן הסתם, התועלת שתהיה לך בסיום הסדנה לא תהיה כמו של אלו שנמצאים במקום אחר מבחינת ההתמודדות, אבל התועלת והרווח העשויים להיות לך בעקבות הסדנה הם רבים מאוד.

הסדנה הזו בהחלט תכין אותך היטב לקראת כניסה לתהליך טיפולי, אם וכאשר תחפוץ להיכנס לזה. ובמחיר ממוצע של שעת טיפול אחת, אתה משתתף במסע של חודשים וחצי, כשהרווח הוא מכמה בחינות:

  1. בראש ובראשונה אם אכן תיקח חלק בפן המעשי של הסדנה הרי שבוודאי תתקדם לא מעט, וגם אם לא תצא מזה לחלוטין, הרי שללא ספק זה ישפר וישנה לטובה באופן משמעותי את ההתמודדות ואת החיים שלך!
  2. ובמידה ולאחר הסדנה תבחר לגשת לטיפול – הרי שתגיע ממקום אחר, שונה לחלוטין ממה שאתה נמצא בו היום, שזה דבר עצום!
    המידע והניסיון המעשי שתצבור בתחום יגרום לך לרווח כפול ומכופל היות וככל שאתה מגיע מוכן יותר, וככל שאתה יודע ומבין דברים רבים יותר, וככל שהתנסית יותר והתקדמת יותר – כך הטיפול יהיה איכותי יותר, קצר יותר, וממילא גם זול הרבה יותר.

כפי שנכתב למעלה, אם מצב ההתמודדות שלך מחייב טיפול, אזי הסדנה לא אמורה להוות תחליף, אבל היא בהחלט יכולה לסייע לך להיות מוכן הרבה יותר טוב, להבין המון דברים חדשים עוצמתיים ומעשיים – שקרוב לוודאי יצרו אצלך מפנה משמעותי מאוד, כך שאם תבחר לתת אמון מחודש בפן הטיפולי – סביר להניח שזה יהיה ממקום אחר ומתקדם הרבה יותר.

בהחלט כן.
מומלץ לך לראות את התשובה לשאלה הקודמת, כי שם יש הרחבה נוספת בעניין.

נושא ההתמכרויות הוא מהנושאים החשובים ביותר בסוגיה הזו, ונעסוק בו בהרחבה רבה, הן ברמה התאורטית והן, כמובן, ברמה המעשית, מזוויות שונות ובהבטים שונים.

או שאלה נוספת בעניין הזה:

למה כל כך זול? בדרך כלל סדנאות זה דבר יקר, לא?

אכן, אם המחיר היה נקבע על פי העלויות המקובלות בשוק הסדנאות הרי שעלות סדנה כזו הייתה מתומחרת במאות רבות אם לא באלפי שקלים, (ואז היית רואה מחיר אחד גבוה במיוחד, ולידו מחיר נוסף, נמוך משמעותית, שהוא כביכול אחרי הנחה), וכפי שהיא אכן עולה כאשר היא מיועדת לאנשי מקצוע.

מצד אחד המטרה שלנו היא להביא את המידע הזה לכל מי שזה נחוץ לו, ולהגיע לכמה שיותר בני נוער,
מצד שני מאוד חשוב לנו להגן ולשמור על הפרטיות של כל משתתף, ואנחנו מודעים לכך שרבים מן המשתתפים יהיו מן הסתם צעירים שעדיין לא מתפרנסים בכוחות עצמם ולא בטוח שיוכלו לממן בעצמם את ההשתתפות בסדנה, ובמקרה זה, בקשת סיוע מן ההורים לא בהכרח תהיה נוחה לכל אחד.

ומחמת שתי הסיבות הללו גם יחד, הסכום נמוך באופן כזה שמן הסתם כמעט כל משתתף יוכל להשיג אותו מבלי שפרטיותו תופר ומבלי שיישאל יותר מדי שאלות, או שתהיה לו האפשרות לממן את זה בעצמו, אם יבחר.

אגב, מחמת סיבה זו ממש העמדנו לרשות הנרשמים כמה וכמה אפשרויות להעביר את דמי עלות הסדנה, כאשר בדף הפירוט של כרטיסי האשראי יופיע שהכסף עבר למכון 'דרך חכמה' שזה הארגון התורני שדרכו כל ההתארגנות הנפלאה הזו יוצאת לפועל, וכמובן תודה להם על כך.

הסכום הזה, שהוא באמת סמלי ממש, הוא למעשה המחיר הממוצע המקובל עבור פגישה טיפולית אחת – אך כאן תקבל בעבורו סדרה שלימה של הרצאות ועוד הרבה דברים נוספים אחרים, אי"ה.

אז כמובן שתהיינה לא מעט הזדמנויות לשאול שאלות, וכמו כן הכוונה היא ליצור קבוצות תרגול (תלוי בביקוש) שבהן תוכל לברר להשלים וללבן דברים נוספים,

אולם כדי לוודא שאכן תוכל לשנן היטב ולהשלים את התהליך כמו שצריך, נעמיד לרשות המשתתפים אי"ה (שוב, הכל תלוי בביקוש) עוד שתי אפשרויות:

אפשרות אחת שהיתה קיימת בכל השנים האחרונות – והיא שברגע שהצטרפת לסדנה אתה הופך להיות חלק 'מהחבורה', חלק מהמשפחה הגדולה החשובה והמכובד הזו, ומכאן ואילך אם תרצה לשנן את החומר, להשלים דברים או ללבן מחדש, אתה רשאי להצטרף (ללא עלות כמובן) בכל פעם שתיפתח קבוצה חדשה בנושא הזה!

אופציה נוספת, שנשקלת בימים אלו, לערוך שידור חוזר על מפגשים שכבר היו (על פי הביקוש – וכמובן ללא עלות) כך שתוכל לשמוע את פעם נוספת.

תוכל לפנות אחרי השיעור הראשון ולבקש לפרוש מהסדנה ולקבל את הכסף בחזרה. אנחנו נשמח שתשתף אותנו בנסיבות העזיבה, מה היה חסר לך ומדוע לא הצלחת להתחבר לתכנים – אך זה כמובן לא יהווה תנאי לפרוש ולקבל את הכסף בחזרה.

"טבעתי. הייתי מכור לגמרי וחייתי חיים כפולים. במשך שנים (!) ביליתי אצל מטפלים רבים ושום דבר לא השתנה, התדרדרתי רוחנית ומוסרית כאחד. מאסתי בחיים האלו. הייתי על קצה התהום ממש. ... התכנים של הסדנה הזו היוו מקפצה אדירה עבורי לכניסה מחודשת לתהליך טיפולי אינטנסיבי - מהר מאוד ראיתי את האור בקצה המנהרה! היום אני אומר לכל מי שרק מוכן לשמוע: משוגעים... תפסיקו לסבול! רוצו לתפוס מקום בסדנה הזו!"
בועת דיבור
איתמר
בן 21, ירושלים

הרב מרדכי שפרלינג נולד גדל והתחנך בעיר ירושלים וכיום מתגורר בישוב קריית יערים – טלזסטון בפאתי עיר הקודש, למד בישיבת חברון בגבעת מרדכי, ונחשב בעיני רבים כעילוי גדול בש"ס ובפוסקים, אך מבחינתו ראה את עיקר שליחותו וייעודו בתחום המוסר המחשבה וכוחות הנפש.

בגיל צעיר מאוד החל לתור אחר אוצרות החכמה והדעת ולשתות בצמא כל דבר הקשור לחינוך למוסר ולהבנת כוחות הנפש והפעלתם.

לאחר נישואיו למד בכולל בבית מדרשו של הגאון רבי יונתן דייויד שליט"א ועד היום הוא רואה בו ובמורו ורבו הגאון רבי משה שפירא זצ"ל את רבותיו המובהקים.

באותה התקופה ובמקביל ללימודיו התורניים הוזמן להצטרף לפעילות לילית באחד מקווי-הסיוע המובילים והמקצועיים בארץ ותוך זמן קצר הפך לאחד מהסייעים הבכירים עד שלאחר שנים בודדות נקרא להקים ולהיות שותף בהכשרת הדור הבא של הסייעים.

במשך כשני עשורים המשיך ללמוד אצל רבותיו הגדולים, התדפק על דלתי המופלגים ביותר בתחום ולמד כל קניין דעת וחכמה וכל פיסת מידע בתחום עד שכיום הוא נחשב מהבקיאים ביותר בתחום ומשלב שלל תורות עמוקות חידושים ושיטות המכילות תפיסות וגישות רבות חדשניות וותיקות.

עם השנים, ולאחר שהוצף בבקשות לסייע למתמודדים בתחומים שונים שהופנו אליו ע"י אנשי חינוך וראשי ישיבות שהחלו אף הם להתייעץ עמו עבור עצמם ותלמידיהם, הבין שהיכולת להביא תועלת מעשית וממשית לעולם התורה וללומדיה – תהיה גדולה יותר בחוץ מאשר מבפנים – בשיעורים ובהרצאות בייעוץ ואף בטיפול.

עיקר החיפוש של הרב במשך השנים היה איך וכיצד ניתן וראוי לתרגם את כל אשר למד והחכים לעבודה מעשית בשטח, לכלים פרקטיים, להדרכות מעשיות.
תאוריות זה הדבר החשוב והבסיסי, אבל אף שינוי אמיתי לא ייעשה בלי הדרכות מעשיות פרקטיות מוכחות שניתן לתרגמן למעשים בשטח בצורה שתהיה מחוברת ומותאמת גם  לנסיונות של צעירים ואף מבוגרים המתמודדים עם הדילמות הקונפליקטים ההשפעות החברתיות המנטליות והקשיים היחודיים של הדור הזה.

"לא מספיק ללמד מה צריך לעשות, אלא גם, ובעיקר, להדריך איך לעשות את זה".

תפיסה זו, כמו גם השאיפה הנוגעת לכלל הציבור להגיע למצב שבו פחות יעסקו בהתמודדות של 'לאחר מעשה' – בשיקום ובבניית 'בתי חולים מתחת לגשר',  ותחת זאת ישקיעו את מירב המשאבים מלכתחילה, בבנייה יסודית, בחינוך בריא ונכון, בחכמה, באהבה ובמסירות כבר מהרגע הראשון  – באות לידי ביטוי ומהוות את הבסיס לכמעט כל שיעור או הרצאה שמסר בשנים האחרונות.

הרצון ליצירת שינוי מהותי מהפכני בתודעה הציבורית ולעורר אצל הורים ואנשי חינוך את הרצון להפוך לאומנים בתחום הנפש ולהשקיע את כל כוחם בימין מקרבת, דורש התמסרות גדולה ועל זה הדגש המרכזי בהדרכותיו והרצאותיו.

התפשטות מגפת הקורנה בעולם – הובילה אומנם להטלת הגבלות על התקהלויות אך מאידך גם להתרחבות משמעותית של השימוש בזום דבר שיצר פתח גדול להגיע לקהלים גדולים ורבים יותר ובצורה נוחה ונעימה – וכך, על פי בקשות חוזרות ונשנות מקרב מתמודדים רבים החליט הרב לפנות גם לקהל צעיר יותר.

סדנה זו היא למעשה חלק קטן מסדרת הרצאות ארוכה וגדושה שנמסרה פעמים רבות בפני אנשי מקצוע, כמו כן נעשה שימוש בכלים הנמסרים בה באופן יומיומי בהדרכות ובפגישות טיפוליות והתוצאות, בס"ד מרובה, הן הרבה יותר ממדהימות – כפי שניתן להתרשם בחלק קטן מן העדויות המופיעות בדף זה, עדויות של מתמודדים שהיו על סף שאול תחתית (כהגדרתם) וחייהם השתנו מהקצה אל הקצה.


ביו"ל      מכון דרך-חכמה      רח' הגפן      טלז-סטון  קריית יערים